Programma 2017

Zondag 20 augustus – Nacht van de Romantiek – kleinschalige optredens in diverse café’s, restaurants. Hier is geen programma van.

Hartjesdagen 2012 – Foto Sas Schilten

424665_487732081237402_1214633898_n

Hartjesdagen 2012 – Foto Sas Schilten

Maandag 21 augustus – Hartjesdag

10:00 Straat wordt afgesloten (PH-kade – Stormsteeg)
11:00 Buurtbrunch aan de tafels (tot de Stormsteeg, anders is het niet te doen: bediening over de hele Zeedijk) Iedereen is hiervoor kosteloos uitgenodigd.
13:00 Inschrijving Hartjes en Queens in de Olofskapel (tot 14:00 uur)
13:00 Straat wordt afgesloten (PH-kade – Nieuwmarkt) Opening Hartjesdagen met Drakendans en Zeedijkkoor
13:00 Einde buurtbrunch – tafels worden verplaatst naar de tafelhuurders
14:00-22:00 Tafels te gebruiken door horeca, gasten zitten aan tafels, detailhandel, bewoners, kinderen: tafel als marktkraam, eettafel, podium etc .
14:00-18:00 Parade en jurering van de deelnemers
17:30 Inleveren deelnemernummers + juryoverleg
18:00 Prijsuitreiking Hartjes en Queens bij Café ’t Mandje
18:45 Hartjesdag groepsfoto (alle deelnemers en bezoekers op 1 foto. Een leuke uitdaging voor fotografen.)
19:00 Straatfeest: Tafels te gebruiken door horeca, gasten zitten aan tafels, detailhandel, bewoners, kinderen: tafel als marktkraam, eettafel, podium etc .
22:00 Einde programma; opruimen tafels, bankjes en vuilnis
23:30 Straat moet leeg en schoon worden opgeleverd

Veelgestelde vragen

Kan ik reserveren voor de buurtbrunch?
Nee. De buurtbrunch is voor buren, ondernemers en hun genodigden. Na de brunch is er voor iedereen volop de gelegenheid hier en daar aan tafels aan te schuiven.

Waarom wordt er dit jaar maar één dag Hartjesdag gevierd?
Grote evenementen hebben tegenwoordig te maken met striktere beschouwing van een vergunningaanvraag. Drukte vraagt bovendien om meer toezicht, hulpverlening en handhaving, hetgeen de kosten opjaagt. Bovendien worden klachten van bewoners ook gehoord en willen we zo min mogelijk overlast veroorzaken.

Waarom op een maandag?
Historisch is ‘Hertjesdag’ op de derde maandag van augustus. Ook is een maandag gunstiger met het oog op bezoekersaantallen. Buren, ondernemers op en rond de Zeedijk nemen graag vrij voor dit buurtfeest.
Waarom is er geen opera deze keer?
De opera is een zo aantrekkelijk onderdeel van de voorgaande jaren, dat er erg veel mensen op af kwamen. Geen opera betekent minder mensen, minder overlast (ook decibellen), minder klachten. Bovendien is het organiseren van opera + brunch + tafels op één dag een bijna onmogelijk karwei voor het kleine team dat de kar trekt.

Geen opera meer tijdens Hartjesdag?
Nee. Opera wordt een zelfstandig evenement. Voorproefje hiervan was op vorige week al. Volgend jaar waarschijnlijk in juli.

Wat is de Nacht van de Romantiek?
De avond voorafgaand aan Hartjesdag. In sommige café’s en restaurants programmeren ondernemers zelf een romantisch programma. Dat kan een playlist zijn met Franse chansons, een speciale gastheer of -vrouw, een minstreel, of helemaal niks. Hier is geen programma van.

Waarom stonden er andere data en tijden op de website www.stichtinghartjesdagen.nl?
Daar stond het programma van vorig jaar nog. Daar staat inmiddels het programma voor dit jaar.
Het wemelt op internet van oude en foute info over Hartjesdag. De enig juiste info staat op www.stichtinghartjesdagen.nl en op onze Facebookpagina.
U kunt contact maken met de Stichting Hartjesdagen via e-mail: stichtinghartjesdagen@gmail.com om:
u aan te melden als vrijwilliger of als sponsor. Berichten over andere zaken kúnnen we niet beantwoorden.

Buren en andere belanghebbenden zijn op de hoogte gebracht van de voor hen relevante informatie.

zeedijk helemaal met tafels Hartjesdagen omlooproutes AANGEPAST

Omlooproutes Zeedijk