Veelgestelde vragen #Hartjesdag

Veelgestelde vragen

Kan ik reserveren voor de buurtbrunch?
Nee. De buurtbrunch is voor buren, ondernemers en hun genodigden. Na de brunch is er voor iedereen volop de gelegenheid hier en daar aan tafels aan te schuiven.

Waarom wordt er dit jaar maar één dag Hartjesdag gevierd?
Grote evenementen hebben tegenwoordig te maken met striktere beschouwing van een vergunningaanvraag. Drukte vraagt bovendien om meer toezicht, hulpverlening en handhaving, hetgeen de kosten opjaagt. Bovendien worden klachten van bewoners ook gehoord en willen we zo min mogelijk overlast veroorzaken.

Waarom op een maandag?
Historisch is ‘Hertjesdag’ op de derde maandag van augustus. Ook is een maandag gunstiger met het oog op bezoekersaantallen. Buren, ondernemers op en rond de Zeedijk nemen graag vrij voor dit buurtfeest.

Waarom dit jaar niet op de derde maandag van augustus?
Omdat de organisatie ook betrokken is bij Europride was er dit jaar geen tijd om beide feesten kort na elkaar te programmeren. Dus dit jaar is het de vierde maandag van augustus.

Waarom is er geen opera deze keer?
De opera is een zo aantrekkelijk onderdeel van de voorgaande jaren, dat er erg veel mensen op af kwamen. Geen opera betekent minder mensen, minder overlast (ook decibellen), minder klachten. Bovendien is het organiseren van opera + brunch + tafels op één dag een bijna onmogelijk karwei voor het kleine team dat de kar trekt.

Waarom stonden er andere data en tijden op de website Hartjesdagen?
Daar stond het programma van vorig jaar nog. Daar staat inmiddels het programma voor dit jaar.

U kunt contact maken met de Stichting Hartjesdagen via e-mail: stichtinghartjesdagen@gmail.com om:
u aan te melden als vrijwilliger of als sponsor. Berichten over andere zaken kúnnen we niet beantwoorden.

Buren en andere belanghebbenden zijn op de hoogte gebracht van de voor hen revelante informatie.